Akhbar EDISI INTERNET

   


Ahad, Ogos 26, 2007

Promoter Murahan.

Seperti biasa selepas memotong rumput, aku pergi ke cybercafe untuk mengupdate blog & berita terkini. Sedang syok buat kerja, tetiba ada bebudak masuk cybercafe tu.. tanya kat tokey(budak jugak) yang jaga cyber tu..."wey.. video drunken minah rempit camner nak download". Tokey tu pun jawab; "Ala.. kau download jea.. kat -tut-, taip -tut tut tut- dapat laa..."

Aku pun tak berapa kesah sangat pasal apa yang diaorang sembangkan tu, dalam setengah jam lepas tu aku pun keluar dari cybercafe tu.. pegi kedai Mamak tak berapa jauh dari cybercafe tu. Sampai jea kedai Mamak aku pun baca tajuk akbar -tut- hari ni (Ahad, 26 Ogos) yang tergantung kat kedai Mamak tu.. tekojut den.. rupanya apa yang bebudak tu tanya tadi pasal berita ni.. lah.

Aku tak hairan sangat pasal budak pompuan tu.. sebab dia dah mabuk.. aku rasa lebih teruk dari tu pun dia akan buat lepas tu. Cuma yang aku hairan si promoter(PENULIS) yang promote pasal budak perempuan tu. Adakah dia nak menyedarkan bangsa atau nak menglamour dan melariskan paper. Tak terfikir ke dia pasal sikap dan perangai atau sifat semulajadi manusia, mereka biasanya bukan nak sangat ambil iktibar, kalau ada pun orang tua yang mengeluh kesah dengan perangai budak-budak zaman sekarang, sebahagiannya pula tak ambil tahu dan yang banyaknya ialah golongan yang akan mencari video klip tu.. tak kiralah di cybercafe ke.. di kedai jual CD ke. Contoh macam video lagu Negarakuku nyanyian Namewee tu... sampai ada yang cari kat kedai jual VCD.

- mmm.. aku tak tau apa komen korang, tapi aku HAIRAN.

2 ulasan:

khemy berkata...

aku tak paham la tajuk ni..kenapa promoter untuk dijual

Si Pemotong Rumput berkata...

Ngko ni memang... sejak lepas kawin & ada baby ni.. lambat pick-up. Aku cuma kiaskan promoter(PENULIS) tu... sebagai seseorang yang takde VALUE.. dan layak untuk di JUAL jea.... OK laa aku tukar tajuk supaya ngko paham.. "Penulis Murahan". Kalau ngko tak paham gak.. aku tak tau laa..